کد خبر: 1372
تاریخ انتشار: اسفند 16, 1399
گروه : کاهش وزن

تندرستی

تندرستی

تندرستی

از زمان های دور ساختار بدن انسان به گونه ی قابل توجهی تغییر کرده است و جذابیت ظاهری او دستخوش تغییر شده است به همین دلیل همین دلیل هم رژیم های غذایی و پزشکان تغذیه و کلاس های ورزشی گران قیمت در همه جا به وفور دیده می شود،امروزه مردم از عمل های سنگین استفاده می کنند تا بتوانند به تناسب اندام دست پیدا کنند، بسیاری از این رژیم های غذایی،بسیاری از این رژیم های غذای و جراحی ها و فعالیت هایی که انسان برای رسیده به تناسب اندام و الگوی جامعه انجام می دهد حرکت به سمت سلامتی نیست بلکه حرکت به سمت الگوی جامعه است، همه ی ما بر این مسئله واقف هستیم که کاهش وزن و تندرستی از اصوال اساسی داشتتن زندگی سالم،رفاه،شادکامی است. اما دو سوال اساسی مطرح می شود.

  1. چرا بسیاری از افراد به جای پیش گرفتن سبک زندگی سالم،تلاش می کنند فقط تناسب اندام داشته باشند؟
  2. چرا بسیاری از افرادی که در سطح خوبی از سلامت قرار دارند همچنان تلاش می کنند با عمل جراحی و فعالیت های از این قبیل که به سمت الگوی جامعه حرکت کنند؟

 

با فکر خود وزنتان را کنترل کنید

 

 

برای پاسخ به سوال اول، باید به سبک زندگی انسان مدرن بپردازیم که تلاش می کند در ظاهر تلاش بسیار زیادی در شکل زندگی را بپذیرند نه محتوای آن را در واقع این افراد به خاطر شرایط ارزش و تفاوت بین خود پنداره و تجارب خود می خواهند در یک لایه بیرونی به صورت تمام عیار شرایط ارزش دیگران را بپذیرد،بیایید این شرایط ارزش را در یک طیف ببینیم که یک سر آن قرار گرفتن در ارزش است و دریگری پذیرش واقعیت است. زمانی که شما یک سبک زندگی سالم را پیش بگیرید به تناسب اندان و سلامتی بالایی خواهد داشت. برای نمونه کاهش وزن، افراد می توانند کاهش وزن را به صورت پیش گرفتن سبک زندگی سالم بر روش های تغذیه ایی مناسب که در تمام جهان معرفی شده است استفاده کند،سبزیجات بخورد، پروتئین حیوانی زیادی مصرف نکند، با این روش ها زندگی سالمی خواهد داشت و در عین حال می تواند شرایط ارزش خود را به وجود آورد.

سوال دوم بر محورپذیرش می چرخد، در نوشته های قبلی بیان کردیم که برای مثال فردی که دچار سردرد است و این فرد می تواند به جای انکار کردن این درد یاد بگیرد با آن زندگی کند. مهمترین نقاط انسان امروزه عدم آگاهی از خود و عدم پذیرش خود واقعی است.  انسان از ابتدا یک عدم پذیرش خود و محیط خود را ذهن پرورش داده است، این نکته قابل ذکر است که پذیرش به معنای بی مسئولیتی های انسان  نمی باشد همه باید تلاش کنند که استعداد های بلقوه ی خود را بلفعل کنند و از جایگاه خود حرکت کنند ولی چرا بسیاری از افراد با این وجود بعد از گذر از شرایط موجود و و عملی ساختن توانایی های خود باز هم حسی از ناتوانی و نارضیاتی دارند این افراد به قطع پذیرش ندارند، همه ی انسان محدودیت هایی دارند که بعضی از این محدودیت ها را نمی توان تغییر داد، انسان به خاطر بیولوژیک خود محدودیت هایی دارد که نمی تواند آنها را انکار کنند. افرادی که تناسب اندام دارندو همچنان سبک زندگی سالمی دارند باز هم به سمت رژیم های سخت و عمل های جراحی پیچیده می روند،دلیل این مسئله عدم پذیرش خود و خودپنداره ی خود است این مسئله به قدری می تواند حاد باشد که دچار اختلالاتی مثل پر اشتهایی و بی اشتهایی می شوند.

به طور خلاصه باید محور پاسخ به سوالات بالا را در پذیرش و آگاهی و مسئولیت پذیری پیدا کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =