کد خبر: 1430
تاریخ انتشار: اسفند 16, 1399

حال بد، حال خوب

حال بد، حال خوب

حال بد، حال خوب

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که اوضاع روانی ما را ممکن است به هم بریزد یا به  اصطلاح حالمان را بد کند. روزانه با محرک های زیادی در اطراف ما وجود دارد که برخی از این محرک ها به سرعت و برخی دیگر آرام آرام آرامش ما را به هم میزنند، گاهی در حین رانندگی، رفتار بد یک راننده ممکن است سریع باعث عصبانی شدن ما شود و گاهی هم رفتار های همکارانمان در طول روز کم کم آراماش ما را به هم می ریزد و خلق ما را دچار نوسان می کند. در حقیقت، انواع مختلفی از مشکلات وجود دارد که بر مردم تأثیر می گذارند، اجتماعی، اقتصادی، و فرهنگی ؛ متأسفانه اینها می توانند موجب حال و خلق بد شما شوند با این حال، اگر چه بسیاری از مردم به آن اعتقاد ندارند، اما درمان برای یک مورد از بد خلقی برای هر فرد متفاوت است. درست مانند آنچه که در بیماری ها اتفاق می افتد، احساس ناراحتی، عصبانیت، اضطراب، خستگی،افسردگی و یا مشکلات جسمی و روحی که بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بر سلامت و حالت شما تأثیر می گذارند .

 

حال بد داشتن بیشتر از یک صورت ناراحت است برای تعیین اینکه آیا شما از این مشکل واقعا رنج می برید، به علائم زیر توجه کنید:

_خشم بدون دلیل واقعی.

_ناراحت بودن، به تنهایی و یا با دیگران.

_ناتوانی در گوش دادن به مشکلات دیگران.

_عدم انطباق، عدم تحمل و فردیت.

_بدبینی پایدار.

_عدم تعادل عاطفی بزرگ و انرژی منفی.

_مشکل در برخورد با دیگران.

اغلب اوقات، اینها علائمی هستند که شما در حال بد خود دارید. علاوه بر این، اگر به دنبال یک راه حل شخصی یا درمان نباشید، این مشکل می تواند بدتر شود.

 

حال با توجه به این که این نشانه ها از چه مقدار شدتی برخوردارند راهکار های شخصی تا کمک گرفتن از فرد دیگری وجود دارد، گاهی اوقات با ترک موقعیت آسیب زننده اگر این موقعیت قابل تغییر نباشد می شود به استرس و نگرانی ناشی از آن موقعیت خاتمه داد، گاهی اوقات با تغییر  موقعیت یا سرگرم کردن خودمان به فعالیت دیگر مثل ورزش کردن یا فیلم دیدن می توانیم فشار یک موقعیت را کاهش دهیم.

از آنچه که شما را آزار می دهد آگاه باشید:

بسیار اهمیت دارد که ما موقعیت ها یا شرایطی را که به ما آسیب میزند را به طور کامل شناسایی کنیم یا به عبارتی کشف کنیم تا بتوانیم بهتر از خودمان در مقابل نگرانی ها و نوسانات خلقی محافظت کنیم، برای این کار یک کاغذ و خودکار بردارید و به صورت مدون لحظاتی در روز که شما عصبانی می شوید یا خلقتان می افتد را ثبت کنید بعد از انجام این کار شما لیستی از شرایط و موقعیت هایی که شما را ناراحت می کند دارید حالا می توانید بررسی کنید که این موقعیت ها قابل اجتناب هستند یا نه آیا تغییر می کنند یا خیر، و بر اساس این بررسی می توانید راهکار پیدا کنید یا اگر هیچ راهکاری به ذهنتان نرسد می توانید از افراد دیگر برای کمک به حل این موقعیت کمک بگیرید.

 

به طور کلی رفتار هایی مثل خوشبین بودن، اجتناب از تفکرات منفی، بخشش و انجام تمرینات دوره ایی ورزش میتواند از حال خوب شما محافظت کند. اما باید دانست که اگر حال بد شما وابسته به شرایط خاصی نیست و یا طولانی مدت شده است و به سایر بخش های زندگی شما آسیب زده است برای جلوگیری از پیشروی و آسیب های بیشتر باید از متخصصین برای بررسی بیشتر کمک بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شش =